Onsdag

Hej!
Då är det kväll igen, dagarna går så fort. Jag har faktiskt inte hunnit städa toaletten än, får ta tag i det när barnen gått och lagt sig. 
Men imorgon är det en ny dag och det innebär städa-köket-dagen.

Damma hela köket, som fönsterkarmar, öppna hyllor, lampor, golvlister, ovanpå fönster etc. Kom även ihåg alla saker, kryddburkar etc som står framme.
Rensa ut tidningar och pappershögen.
Torka av alla köksluckor, kyl och frys.
Rengör kakel (eller vad ni har ovan disk och arbetsbänkar). Här brukar jag avsluta med fönsterputs.
Rengör arbetsbänkar (Vi har bänkar i sten och jag brukar spraya och torka av med fönsterputs så de blänker ordentligt!)
Rengör spis med det som behövs för just er spis. Hos oss använder jag keramikrent. Tar man det någon gång i månaden så bränner inte olyckor fast lika lätt.
Rengör vask och diskhoar och kran med skurkräm som Jif eller med Svinto. Ta bort allt fett och smuts!

Sen har du ett skinande kök! Jag tror att solen kommer att lysa även i morgon så det nystädade köket kommer att göra sig bra i solljuset!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0